Χωρίς κατηγορία

Βασικές τοποθετήσεις της “Ανταρσία στο Λιμάνι” σε θέματα του Πειραιά

By 12 Μαΐου 2019 No Comments

Συνοπτική παρουσίαση των τοποθετήσεων του Θανάση Διαβολάκη
στις θεματικές ενότητες του debate των υποψήφιων δημάρχων

Οι Εκκρεμότητες της πόλης

Οι μεγάλες εκκρεμότητες της πόλης δεν εξαντλούνται μέσα στα τρία μεγάλα κτίρια του Πειραιά όπως ο Πύργος, το κτίριο της Ραλλείου, η Βίλα Ζαχαρίου που και αυτά είναι ανάμεσα στις εκκρεμότητες της πόλης.


Το χρέος του Δήμου

Πρόκειται για ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ενώ το αρχικό χρέος των 83 εκατομμυρίων ευρώ έχει ήδη πληρωθεί, απομένει υπόλοιπο 126 εκατομ. Σύμφωνα με τη ρύθμιση που έκανε η δημαρχία Μώραλη, θα πληρώνουμε ετησίως 7,2 εκατομ, μέχρι το 2051 δηλαδή άλλα 238 εκατομμύρια ευρώ. Εμείς διεκδικούμε και απαιτούμε την οριστική διαγραφή του χρέους του Δήμου, ώστε τα χρήματα αυτά να δοθούν για τις ανάγκες των κατοίκων.

Ο Πύργός στο Λιμάνι
Βλέποντας κανείς αυτό το πολυώροφο τεράστιο κτίριο βλέπει και την εικόνα του Πειραιά. Ένας εγκαταλελειμμένος γίγαντας. Αυτός είναι ο Πειραιάς, όπως ο Πύργος.
Ένας γίγαντας που εγκαταλείφτηκε και έχει μετατραπεί σε ερείπιο. Και πως μπορεί να ζωντανέψει αυτός ο γίγαντας; δεν μπορεί να ζωντανέψει με την παραχώρηση του σε ιδιωτικά συμφέροντα.

Είμαστε κάθετα αντίθετοι με παραχώρηση του Πύργου σε κάποια ιδιωτική εταιρεία. Πρέπει να αξιοποιηθεί και αυτός και τα υπόλοιπα μεγάλα κτίρια με την πρωτοβουλία του λαού. Ο Κόσμος μπορεί να ζωντανέψει αυτόν τον γίγαντα που λέγεται Πειραιάς προς το συμφέρον του.
Γιατί δεν μπορεί να γίνει μελέτη από τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου για το τι μπορεί να γίνει στον Πύργο αυτό. Εμείς οι πολιτικοί μπορούμε να βάλουμε κάποιες κατευθύνσεις αλλά το πώς μπορεί να αξιοποιηθεί είναι τεχνικό ζήτημα, υπάρχουν Υπηρεσίες που μπορούν αυτό να το φέρουν σε πέρας.

Τα εγκαταλελειμμένα κτίρια στον Πειραιά

Άλλες μεγάλες εκκρεμότητες είναι τα πολλά εγκαταλελειμμένα κτίρια στην πόλη και ποια ήταν η λύση τους; να τα σκεπάσουμε. Να βάλουμε ένα σεντόνι από πάνω με ζωγραφισμένες πόρτες και παράθυρα και μάλιστα στο παλιό νεοκλασικό στυλ. Ο κ. Μαρινάκης το διαφημίζει στο φυλλάδιο του αυτό ότι τα σκεπάσαμε τα κτίρια, μαζί με άλλα που διαφημίζει ότι “έφτιαξε¨ για τον Πειραιά, όπως παιδικές χαρές, γυμναστήρια, αγάλματα.

Έργα υποδομής
Οι εκκρεμότητες του Πειραιά είναι πολύ σημαντικές και στα έργα υποδομής. Είδαμε στην πρόσφατη νεροποντή ποιο ήταν το αποτέλεσμα και το ζούμε σε κάθε νεροποντή πλημμυρίζουν οι λαϊκές γειτονιές τα Καμίνια η Παλιά Κοκκινιά, το Ν. Φάληρο, το ίδιο το Πασαλιμάνι η βιτρίνα της πόλης. Δεν χρειάζεται τέτοια έργα η πόλη δεν πρέπει να τα διεκδικήσουμε;

Τον Πειραιά το έχουν κυβερνήσει όλοι, όλοι τον έχουν κυβερνήσει, και ο ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ και η Ν.Δ. και το ΠΑΣΟΚ επί πολλά χρόνια, δεν είναι υπεύθυνοι για την σημερινή κατάσταση της πόλης; Δεν θα απολογηθεί κανένας για το συμβαίνει στον Πειραιά και γιατί ο Πειραιάς είναι έτσι όπως είναι; Όλοι είναι άμοιροι ευθυνών και κάθε φορά ξεκινάμε από καινούργια αρχή με διάφορες υποσχέσεις που συνήθως επαναλαμβάνονται κάθε τετραετία;»

Σχέσεις Δήμου με Λιμάνι και ΟΛΠ

Το πρόβλημα των σχέσεων της πόλης με την COSCO είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα του Πειραιά σήμερα. Δεν είναι τυχαίο ότι κεντρικό θέμα της προεκλογικής μας εκστρατείας είναι το master plan της COSCO.

Αυτό εγείρει ένα πρόβλημα δημοκρατίας πως είναι δυνατόν να συζητάμε για την μορφή του Πειραιά αύριο με βάση το σχέδιο μίας πολυεθνικής εταιρείας και όχι με βάση τις ανάγκες των πολιτών και τη συζήτηση των φορέων των πολιτών.

Το master plan της COSCO θα καθορίσει πως θα είναι ο Πειραιάς μεθαύριο. Έχει γίνει ένα έγκλημα στον Πειραιά που αφορά όλη τη χώρα η πώληση ενός κερδοφόρου Δημόσιου Οργανισμού όπως ήταν ο ΟΛΠ στην COSCO και μάλιστα με τίμημα εξαιρετικά ευτελές.

Επενδύσεις με δικά μας χρήματα

Υποτίθεται ότι η COSCO θα έκανε επενδύσεις 300 εκατομ. πρόσφατα ο υποψήφιος Πειραιάρχης της Αντικαπιταλιστικής Ανατροπής στην Αττική έφερε στη Δημοσιότητα ένα έγγραφο της Περιφέρειας Αττικής όπου στις 31/12/2018 η κ. Δούρου υπογράφει ένα ποσό γύρω στα 150 εκατομ για να υλοποιηθεί το σχέδιο της COSCO για λιμάνι στην Πειραϊκή.

Για ποια επένδυση μιλάμε λοιπόν; Μιλάμε για επένδυση με δικά μας χρήματα. Και τι έχει επιφέρει μέχρι τώρα η παρουσία της COSCO στον Πειραιά; Έχει επιφέρει πραγματικά μεγάλα κέρδη για την Κινέζικη εταιρεία. Η COSCO είναι μία από τις επικερδέστερες επενδύσεις εκτός Κίνας η αύξηση των κερδών ήταν σε σχέση με πέρυσι ήταν 25,8% και έφθασε 12 εκατομ. ευρώ. Τι έχουμε δει ο Πειραιώτες σε σχέση με αυτό; Έχουμε δει θέσεις εργασίας;

Οι εργασιακές σχέσεις

Δεν γνωρίζουμε με τι εργασιακές σχέσεις δουλεύουν οι εργαζόμενοι στην COSCO που προσλαμβάνονται από εργολάβους; Που δεν έχουν στοιχειώδη δικαιώματα; Που δεν έχουν Συλλογική Σύμβαση; Που τους παρουσίαζαν για να μην τους πληρώνουν βαρέα και Ανθυγιεινά ως εργαζόμενους στη συσκευασία σταφίδας; Το Σωματείο τους λέει ότι για να σε προσλάβει η COSCO πρέπει να έχεις πολιτικό μέσο και προϋπόθεση είναι να γραφτείς και στο εργοδοτικό Σωματείο.
Δεν έχουμε λοιπόν αποτέλεσμα ούτε στην ποιότητα ζωής ή θέσεις εργασίας αλλά στα υπερκέρδη της COSCO και επενδύσεις με δημόσιο χρήμα…

Η θέση η δικιά μας είναι ότι ο ΟΛΠ πρέπει να επανακρατικοποιηθεί χωρίς αποζημίωση στην COSCO ζητάμε λιμάνι δημόσιο με εργατικό και λαϊκό έλεγχο να δουλεύει με τις ανάγκες του λαού».

“OXI” λιμάνι στην Πειραϊκή
Οι επιπτώσεις από την επέκταση του λιμανιού κρουαζιέρας θα είναι καταστροφικές για το περιβάλλον, την υγεία των κατοίκων, τη ζωή σε ολόκληρη την περιοχή του Πειραιά. Απαιτείται ένα ξεκάθαρο ΟΧΙ σε αυτά τα σχέδια και συστράτευση με τους πολίτες της Πειραϊκής που αγωνίζονται για να τα ανατρέψουν.

Για τον εκλογικό νόμο στην Τοπική Αυτοδιοίκηση

Ο νόμος βάσει του οποίου γίνονται οι εκλογές και όσα προβλέπει για αυτές σε πολλές περιπτώσεις είναι απαγορευτικός για τους μικρούς συνδυασμούς και για μικρές ομάδες πολιτών που κατέβουν στις εκλογές χωρίς στήριξη.
Το οικονομικό κόστος είναι δυσβάσταχτο οι γραφειοκρατικές διαδικασίες είναι ατελείωτες κάτι που εμποδίζει αυτούς τους Συνδυασμούς να πουν τη γνώμη τους και να πάρουν μέρος στον στίβο των εκλογών. Στον Πειραιά χρειαζόμαστε περισσότερη δημοκρατία, στη χώρα χρειαζόμαστε περισσότερη δημοκρατία.

Το μέλλον του Πειραιά

Ο Πειραιάς τα τελευταία χρόνια έχει μπει στο στόχαστρο των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων. Κάθε συζήτηση για το μέλλον του Πειραιά πρέπει να ξεκινάει από την απάντηση στο ερώτημα αν τα κέρδη των μεγάλων επιχειρηματιών είναι πάνω από τις ανάγκες των κατοίκων.
Για μας προτεραιότητα έχουν τα συμφέροντα των πολιτών, των εργαζόμενων, της νεολαίας. Καλούμε όλους στον αγώνα για την υπεράσπισή τους. Αυτή τη φωνή θέλουμε να φέρουμε στο δημοτικό συμβούλιο.

Leave a Reply